Stuck in the middle

28 maart 2017 - Town Of 1770, Australië

Staan nu op een camping bij Town of 1770 in Queensland, vernoemd naar de plek waar captain James Cook voor het eerst aan land ging in het jaar 1770. We zijn nu vlak onder de steenbokskeerkring = begin van de tropen. Interessant om dan meteen kennis te maken met een tropische cycloon die vandaag vlak onder Cairns aan land komt, overigens ongeveer 1000-1200 km noordelijker. We merken er hier iig niets van, maar het is ons dringend geadviseerd nu niet verder omhoog te rijden. We hopen wel dat we door het gebied kunnen rijden de komende dagen want we gaan naar Cairns. Even afwachten maar hoe de cycloon uitpakt.

Opvallend is dat de UV-index hier op 'extreme' staat. Dat lijkt ook te zien aan het mooie witte zonlicht recht boven ons. Tis allemaal een stuk intenser dan wat we gewend zijn iig.

Tot slot: de wegen hier vinden we matig tot slecht onderhouden, vooral in vergelijking met Nl. We stuiteren met de camper lekker door Australia...:)

Ton

1. Margreet:
    29 maart 2017
    Lieve Liesbeth en Ton,
    Wat een mooie verhalen en foto's. Wat zullen jullie genieten, fantastisch! Een hartelijke groet uit Zaandam
    Willy en moeder Margreet